De laatste tijd hebben we verschillende ondernemers gesproken over hun online activiteiten. We constateren dat veel ondernemers meer updates op sociale media plaatsen dan op hun website. Op Facebook hebben ze de interactie, die ze op hun website missen. Heb je dus eigenlijk nog wel een website nodig?

Enkele redenen om geen website te hebben:

  1. Je verkoopt en verdient eigenlijk al meer dan genoeg,
  2. Je hebt teveel werk en wil even een jaartje minderen,
  3. Je handelt in verdovende middelen, bedreigde diersoorten,
  4. Je bent lid van IS of je bent een buitenlandse spion,
  5. Jouw klanten hebben ook geen internet,

Hieronder enkele (verstandiger) redenen om wel een website te hebben:

  1. 95 procentKijk naar de feiten: 95% van de mensen zoekt online naar lokale bedrijven of anders gezegd: Slechts 5% zoekt NIET online! Mensen zoeken naar je contactgegevens, openingstijden, voorwaarden, productinformatie.
    Je website kan al deze informatie bieden, op één centrale plek.
  2. Je wil uiteraard meer verkopen en meer omzet genereren: je website is de ideale plek om dit te sturen. Jij bepaalt zelf de doelgroep die je naar jouw site wil lokken.
  3. Je website is een voordelig marketingmiddel. Op je website kun je onbeperkt ‘vierkante meters’ toevoegen zonder dat de kosten toenemen (bij ons in ieder geval).
    Toch heel wat lucratiever dan die dure gedrukte brochure, die je ook nog moet verspreiden. Je kunt dus veel besparen met een website.
  4. Je hebt concurrenten die online niet stilzitten. Zonder website word je niet meer serieus genomen. Niet door je concurrenten maar waarschijnlijk ook niet door je doelgroep, die zoekt naar producten of diensten die jij ook levert.
  5. Je website geeft je een stem: je website is je eigen ruimte op internet waar je je mening kan geven over een bepaald onderwerp. Je kunt op je website veel beter je identiteit en waardes laten zien dan op andere kanalen die niet helemaal van jezelf zijn, zoals Facebook en Twitter. Die sociale media zijn interessant om je mening te verspreiden waardoor jouw doelgroep naar jouw website komt.
  6. Je website is de plek waar je 24/7 bereikbaar bent voor klanten en potentiële klanten.

Het is wel duidelijk dat je als serieus bedrijf, vandaag niet meer zonder een website kunt. Er zijn geen andere mogelijkheden waar je (voor een habbekrats) zoveel vrijheid hebt om je merk te positioneren of je verhaal te vertellen dan op jouw eigen website.

En Facebook dan (of LinkedIn voor B2B)? Een facebookpagina is een must om jouw nieuwtjes over jouw producten of diensten te verspreiden.  Maar zonder ondersteuning van een website lukt dat niet.  Zo werkt het, niet andersom.

Overtuig jezelf en contacteer ons vrijblijvend!